Sknerus - 2008-06-27 00:33:42

.                                                                                   PALLET TOWN



Po rozpoczęciu gry znajdujemy się w swoim pokoju. Schodzimy na dół i wychodzimy z domu. Profesora Oaka nie ma w laboratorium, ale gdy próbujemy wyjść z miasta, zatrzymuje nas i zaprowadza do swojego laboratorium, gdzie możemy wybrać swojego pierwszego Poka. Do wyboru są: Bulbasaur (pokemon liściasty), Squirtle (wodny) i Charmander (ognisty). Gary także wybiera swojego poka, niestety zawsze tego który ma przewagę nad naszym. Przed wyjściem z laboratorium Gary wyzywa nas na pojedynek i rozpoczyna się pierwsza walka. Później wychodzimy z miasta i kierujemy się do Viridian City. W trawie będą nas atakować dzikie pokemony, z którymi warto walczyć dla zdobycia punktów doświadczenia.

                                                                 
                                                                                   VIRDIAN CITY



W Virdian Town wchodzimy do sklepu, gdzie sprzedawca prosi nas o dostarczenie Oakowi pewnego przedmiotu. Wracamy więc do Pallet Town i rozmawiamy z profesorem, który w nagrodę daje nam Pokedex (encyklopedię rejestrującą dane o złapanych Pokemonach). Teraz warto odwiedzić siostrę Garego (w domu obok), która da nam mapę krainy Kanto. Idziemy do Virdian City i kierujemy się na północ. Zatrzymuje nas dziadek, który pokazuje w jaki sposób łapać Pokemony. Kontynuujemy podróż na północ i wchodzimy do lasu Virdian Forest. Tam czeka na nas kilku trenerów z pokemonami chrząszczami. Po wyjściu z lasu wchodzimy do następnego miasta: Pewter City.


                                                                                   PEWTER CITY



Tam znajduje się pierwszy Gym! Jeśli uważamy, że jesteśmy gotowi, wchodzimy do niego. Czeka na nas dwóch trenerów, pierwszego możemy ominąć, a drugi to Brock, Gym Leader. Walczy on pokemonami Geodude na Lv.12 i Onix Lv.14. Najłatwiej jest jeśli na początku wybraliśmy Bulbasaura lub Squirtla. Jeśli mamy Charmandera, czeka nas ciężka walka (najlepiej używać wtedy ataku Metal Claw). Gdy pokonamy Brocka, dostajemy pierwszą odznakę i jesteśmy prawdziwymi trenerami Pokemon! Teraz kierujemy się na wschód i wchodzimy do jaskinii Mt. Moon. Przy końcu jaskinii czeka na nas trener Team Rocket, który znalazł skamieliny, a jeśli go pokonamy, będziemy mogli wybrać jedną z nich. Kierujemy się do wyjścia. Idziemy na wschód do miasta Cerculean City.
                                                         

                                                                                  CERCULEAN CITY



W Cerculean City znajduje się następny Gym. Liderką jest Misty, która walczy wodnymi pokami: Staryu L.19 i Starmie L.21. Najłatwiej jest jeśli mamy Ivysaura. Jeśli wybraliśmy Charmandera, najlepiej złapać jakiegoś liściastego lub elektrycznego poka (np. Bellsprouta lub Pikachu). Po pokonaniu Misty idziemy na północ. Tam znowu atakuje nas Gary. Rywal ma najlepszego poka na Lv.19, ale nie przeszedł on jeszcze ewolucji. Po pokonaniu Garego wchodzimy na Nugget Bridge, gdzie spotykamy pięciu trenerów. Po pokonaniu ich otrzymujemy nagrodę, Nugget, który najlepiej sprzedać za 5000$. Idziemy na wschód, kierujemy się do chatki Billa. Trener przeszedł nieudaną transformację w Pokemona, pomagamy mu odzyskać ludzką postać. Bill w nagrodę daje nam bilet na statek S. Anne. Wracamy do Cerulean City i wchodzimy do domu, obok którego stoi policjant. Przechodzimy przez dziurę w ścianie i walczymy z trenerem Team Rocket, który daje nam TM17 - Dig. Idziemy na południe, przechodzimy przejściem podziemnym i wchodzimy do Vermilion City.


                                                                                   VERMILION CITY



Idziemy do portu na południu miasta i wchodzimy na statek. Idziemy w lewo i wchodzimy schodami na górę. Następnie idziemy w dół i w prawo. Tam po raz kolejny walczymy z Garym. Po walce wchodzimy do kajuty kapitana, który daje nam HM01 - Cut. Dzięki temu możemy ścinać niektóre drzewa. Wychodzimy ze statku i kierujemy się do Gymu. ścinamy drzewo, które blokuje drogę. W Gymie drzwi do lidera są zamknięte, otwieramy je odnajdując w koszach 2 przyciski. Po znalezieniu pierwszego warto zapisać grę, a drugi przycisk jest w którymś z koszów sąsiadujących z tym w którym znaleźliśmy pierwszy przycisk. Wreszcie idziemy do lidera, Surge'a. Walczy on elektrycznymi pokemonami, ich level waha się od 19-24. Po zwycięstwie wracamy na północ i kierujemy się na wschód od Cerculean City. Znajdujemy tam jaskinię, którą przechodzimy aż do Lavender Town. Na razie nie będziemy się tu zatrzymywać. Idziemy na zachód, przechodzimy przejściem podziemnym i kierujemy się do Celadon City.


                                                                                CELADON CITY



Idziemy do Gymu, który znajduje się na południowym zachodzie miasta. Trenerzy walczą tam roślinnymi pokemonami. Liderka, Erika, ma pokemony o lv. 27-31. Po pokonaniu jej idziemy do salonu gier. Przy plakacie spotykamy członka Team Rocket, którego pokonujemy. Schodzimy za nim schodami prosto do kryjówki Team Rocket. Najpierw musimy odnaleźć klucz do windy, następnie windą jedziemy na najniższe piętro. Tam czeka na nas boss - Giovani. Walczy przede wszystkim kamiennymi pokemonami. Gdy go pokonamy, podnosimy opuszczony przez niego przedmiot. Jest to Silph Scope, służący do identyfikacji duchów. Wychodzimy z salonu gier i idziemy do Gamefreak Tower, która znajduje się obok marketu. Rozmawiamy z kobietą i otrzymujemy Tea. Teraz idziemy nieco na zachód od miasta, przecinamy drzewo i odnajdujemy dom, w którym dostaniemy HM 02 - Fly. Lecimy z powrotem do Lavender Town.


                                                                              LAVENDER TOWN



Wchodzimy do Wieży Duchów. Na pierwszym piętrze walczymy z Garym. Przed schodami na najwyższe piętro zatrzymuje nas Marowak, którego musimy pokonać. Na szczycie pokonujemy kilku trenerów Team Rocket i uwalniamy Mr. Fuji, który prowadzi nas do swego domu. W nagrodę dostajemy od niego Poke Flute. Teraz idziemy na południe, gdzie drogę blokuje śpiący Snorlax. Używamy Poke Flute żeby go obudzić i walczymy - to silny Pokemon, warto go złapać, bo mamy tylko 2 szanse (drugi Snorlax śpi na zachód od Celadon City)! Idziemy na południe, a potem na zachód, po drodze spotykamy mnóstwo trenerów. Wreszcie docieramy do Fuschia City.
                                                                           

                                                                              FUSCHIA CITY



Jak zawsze idziemy do Gymu. Musimy w labiryncie niewidzialnych ścian odnaleźć drogę do Kogi. Lider walczy trującymi pokemonami. Gdy go pokonamy, idziemy na północ miasta i wchodzimy do Safari Zone. Obowiązują tu specjalne zasady: możemy zrobić maksymalnie 500 kroków, a Pokemony możemy łapać tylko do Safari Ball. Naszym celem jest odnalezienie chatki, gdzie dostaniemy HM 04 - Surf. Po drodze do chatki znajdujemy także przedmiot Gold Teeth. Wychodzimy z parku i idziemy do domku naprzeciwko Poke Center, gdzie dajemy gościowi Gold Teeth. W nagrodę otrzymujemy HM 06 - Strength. Załatwiliśmy wszystkie sprawy w tym mieście, teraz kierujemy się do Saffron City. Lecimy więc do Lavender Town, a potem idziemy na zachód do Saffron City.


                                                                               SAFFRON CITY



Niestety miasto jest opanowane przez Team Rocket. Idziemy więc do ich kryjówki. Tam idziemy na 8-me piętro i odnajdujemy Card Key, następnie schodzimy na 3 piętro i używamy teleportera. Po raz kolejny Gary wyzywa nas na pojedynek. Po pokonaniu go rozmawiamy z kolesiem stojącym obok i dostajemy Laprasa. Następnie idziemy do teleportera, który przenosi nas na szczyt wieży. Pokonujemy dwóch trenerów Team Rocket, a następnie ich szefa Giovaniego. Po zwycięstwie rozmawiamy z prezesem firmy i otrzymujemy Master Ball! Teraz możemy iść do Gymu. Korzystając z teleporterów dostajemy się do liderki (zawsze używamy teleportera znajdującego się nad lub pod nami). Sabrina używa psychicznych pokemonów. Po zwycięstwie mamy 6 odznak. Lecimy do Fuschia City, idziemy na południe na plażę i płyniemy na Wyspę Morskiej Piany. Tam używając Strength przesuwamy kamienie tak żeby wpadły do dziur. Prąd rzeki zostaje zatrzymany i możemy płynąć do wyjścia. Następnie płyniemy na zachód na Cinnibar Island.


                                                                              CINNIBAR ISLAND



Gym jest niestety zamknięty. Klucz do niego znajdziemy w Pokemonowym Domu. Jeśli nie mamy Escape Rope, koniecznie go kupujemy. Naciskamy przyciski na posągach i odnajdujemy miejsce, gdzie możemy skoczyć na sam dół. Tam znajdujemy klucz do Gymu i używamy Escape Rope. Teraz warto iść do laboratorium, gdzie naukowiec ożywi naszą skamielinę: z Helix Fossil powstanie Omanyte, a z Dome Fossil Kabuto. Idziemy do Gymu. Przy każdych drzwiach rozwiązujemy zagadkę. Jeśli odpowiemy dobrze, drzwi się otwierają. Jeśli nie zgadniemy, musimy walczyć z trenerem. W końcu dochodzimy do Blaina. Używa on ognistych poków o Lv. 46-50. Po wyjściu z Gymu zatrzymuje nas Bill i proponuje, żebyśmy popłynęli z nim na One Island.
                                                                     
                                                                                    ONE ISLAND



Udajemy się razem z Billem do PokeCenter. Nasz towarzysz ma tu sprawę do załatwienia, jednocześnie prosi nas, żebyśmy poszli sprawdzić co się dzieje z kasynem na drugiej wyspie. Idziemy więc do portu i płyniemy na Two Island.


                                                                                   TWO ISLAND



Idziemy do kasyna. Zrozpaczony właściciel mówi nam, że jego córka zaginęła. Znajdziemy ją na trzeciej wyspie - idziemy więc do portu i płyniemy na Three Island.


                                                                                   THREE ISLAND



Idziemy na północ, a potem w lewo. Udajemy się do lasu, gdzie odnajdujemy córkę właściciela kasyna. Dziewczynka chętnie z nami pójdzie, ale przeraża ją pewien pokemon - Hypno - którego musimy pokonać. Teraz udajemy się do Poke Center na One Island i rozmawiamy z Billem, który zabiera nas z powrotem do Kanto. Przed nami ostatni Gym - lecimy więc do Virdian City!


                                                                                      VIRDIAN CITY



Gym Leader wrócił i tutejszy Gym jest już otwarty. Idziemy więc do niego. Po drodze do lidera napotkamy strzałki, które przesuwają nas we wskazanym kierunku. Liderem okazuje się Giovani, pokonujemy więc go po raz trzeci. Zdobyliśmy ósmą odznakę i teraz możemy startować w Lidze Pokemon! Idziemy więc na zachód, gdzie znowu walczymy z Garym, po czym wchodzimy do budynku. Przechodzimy obok wszystkich 8-miu strażników i wchodzimy do jaskinii. Żeby droga była odblokowana, trzeba przesunąć kamienie na wyznaczone miejsca. Po wyjściu z jaskinii wchodzimy do budynku Indigo Plateu, gdzie czeka na nas Elitle Four!


                                                                                      INDIGO PLATEU



Po wejściu do pokoju członka Elitle 4 nie możemy wrócić, a dalej iść możemy dopiero, gdy go pokonamy. Pierwsza jest Lorelei, która walczy wodnymi pokami. Następny - Bruno, miłośnik pokemonów walczących i kamiennych. Trzecia jest Agatha, która ma pokemony duchy. Później walczymy z Lancem i jego smokami. A jako ostatni czeka na nas Gary. Po zwycięstwie jesteśmy mistrzami Pokemonowej ligi! Przed nami ostatnie zadanie: schwytanie Mewtwo. Jednak aby go złapać, musimy mieć schwytane przynajmniej 100 pokemonów. Jeśli mamy tyle, lecimy do Cerculean City, idziemy na północ, w lewo i potem płyniemy na południe. Wchodzimy do jaskini.
                                                   

                                                                                     UNKNOWN DUNGEDON



Przechodzimy przez skomplikowany labirynt. Trud opłacił się - na końcu czeka na nas Mewtwo.




                                                                            Dokładna solucja wysp Sevii


Po zdobyciu siódmej odznaki spotykamy Billa, który zaprasza nas na wyspy Sevii. Korzystamy z zaproszenia (na miejscu jest pokemon center). Na Wyspie One spotykamy Celio, który meczy się nad nowym systemem umożliwiającym wymienianie pokemonów miedzy Hoenn a Kanto. Gościu prosi nas o mala przysluge: Mamy dostarczyc meteoryt jednemu delikwentowi na wyspie Two.
                                                                   http://www.pokemony.com/section_pics/63/frpl.png
                                                                   [img][http://www.pokemony.com/section_pics/63/1.png/img]
Sytuacja nieco komplikuje się. Ukochana córeczka tatusia zniknela bez sladu. Oczywiście mamy ja przyprowadzic.
Plyniemy na wyspe Three Nieprzyjemna sytuacja ? gang rowerowy blokuje droge i niestety musimy go pokonac. Czekają nas 4 niezbyt trudne walki z pokami na poziomach 38.
                                                                   http://www.pokemony.com/section_pics/63/3.png
Na końcu berry forrest spotykamy dziewczynke i po pokonaniu Hypno (30 lv) wypelniamy swoje zadanie. Dziewczyna wraca a meteoryt jest zwrocony
                                                                   http://pokegaleria.ovh.org/game/frlg/island3_3.gif
                                                                   http://www.pokemony.com/section_pics/63/5.png
Wracamy na Cinabar. Zdobywamy brakującą odznake, zbieramy 60 pokemonów i idziemy do oaka. Dostajemy przepustke na reszte wysp.

Na płn-wsch skrawku Wyspy Four znajduje sie jaskinia Icefall. Bierzemy poka mogącego poznać waterfall. Po krótkiej przechadzce znajdujemy HM, przeprawiamy sie przez wodospad i pomagamy lorelei.
                                                                   http://pokegaleria.ovh.org/game/frlg/island4_4.png
Celio prosi nas o zdobycie Rubinu. Idziemy w strone Mt. Ember i wchodzimy w miejsce, gdzie dwoch rocketów rozmawia ze sobą (chodzi oczywiście o jaskinie).
                                                                    http://pokegaleria.ovh.org/game/frlg/island1_7.gif
Po krótkiej przechadzce rubin jest nasz.
                                                                    http://www.pokemony.com/section_pics/63/7.png
Wracamy do celio
                                                                    http://www.pokemony.com/section_pics/63/8.png
Tym razem poprosil nas o Szafir, który tworzy pare z rubinem. Do skladu Team rocket potrzebujemy jeszcze jednego Hasla. Idziemy budynku na dole wyspy szostej. Po zbadaniu drzwi okazuje się , że wiadomosc jest napisana brailem.
                                                                    http://www.pokemony.com/section_pics/63/10.png
Uzywamy Cuta i drzwi stoją otworem
Aby przejśc jaskinie, trzeba wpadac w odpowiednie dziury. Napisy oznaczają oczywiście: DOWN, UP, LEFT, RIGHT.
Po zdobyciu szafiru przychodzi jakis zwariowany doktorek i nam go kradnie.
Ale dostajemy drugie haslo
Idziemy do Skladu Teamu Rocket
                                                                   http://pokegaleria.ovh.org/game/frlg/island5_1.png
i po paru walkach odzyskujemy szafir.
                                                                   http://pokegaleria.ovh.org/game/frlg/island5_2.png
Idziemy do celio ? zwyciestwo! Możemy wymieniac już się pokami z jotho i hoenn!!

www.skalna-jaskowicka.pun.pl www.energia10na11prz.pun.pl www.eit.pun.pl www.misticalsoldiers.pun.pl www.gry-mmo.pun.pl